Jakie formy powinny skorzystać z monitoringu cen produktów?

Dla kogo jest to dobre rozwiązanie?

Wiele firm zastanawia się czy monitoring cen produktów jest dla nich? Nie są do końca przekonani. W związku z tym powinniśmy się przekonać dla kogo rozwiązanie to jest dobre? Na pewno jest to dobre rozwiązanie dla dystrybutorów generalnych oraz dla producentów, którzy monitorować ceny mogą bezpośrednio u swoich producentów czy też porównać sam poziom cen z konkurencyjnymi produktami. Monitoring cen produktów jest także dla sprzedawców, którzy porównać chcą ofertę swoją z konkurencję i kształtować właściwie cenową politykę.  Dodatkowo po informacje bezpośrednio o cenach sięgać mogą wszelkie firmy, które zamierzają wprowadzić na rynek produkty lub też podmioty, które się zajmują rynkowymi badaniami.

Co nad daje monitoring cen?

Monitoring cen wszystkim sprzedawcom pomaga optymalizować ceny. Chodzi o to, aby wykorzystywać wszelkie okazje do możliwie największej marży czy też zdobycia jeszcze większej ilości klientów. Wielu przedsiębiorców ma sygnały płynące z analizy, świadczące o tym, że produkty oferują o dużo taniej, a niżeli konkurencja. Tym samym mogą podnieść ceny.

Inne przypadki

Było także naprawdę wiele przypadków, w których obniżenie ceny o jakieś góra dwa grosze spowodowało zdobycie pozycji cenowego lidera oraz przyciągnięcie do sklepu znacznie większej ilości kupujących. Z uwagi na to, że w internetowym handlu ceny oraz magazynowe stanu się zmieniają bardzo dynamicznie, to takie właśnie okazje co chwilę się pojawiają.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl

 

 

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *