Czy musisz ciągle pozyskiwać nowych klientów?

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z pozyskiwaniem klientów, jest to sprawa oczywista. Ale czy wiedziałeś, że ludzie są najbardziej skłonni do dokonania zakupów dopiero przy 3 lub 4 kontakcie z danym sklepem internetowym lub z daną firmą? Oznacza to, że pozyskiwanie stałych klientów może okazać się kluczem do znacznego zwiększenia dochodu z Twojego sklepu internetowego. Czy próbujesz zachęcić klienta do ponownych zakupów? Jeżeli nie, tracisz bardzo wiele sprzedaży!

Jak zachęcić klienta do powrotu?

Jest to o wiele łatwiejszy oraz przede wszystkim tańszy sposób reklamowania Twojego sklepu wśród klientów oraz budowania marki. Pierwszy krok pojawia się tuż po dokonaniu zakupów przez daną osobę. Automat wysyła wówczas fakturę na jego maila oraz potwierdzenie zakupów. Jednak powinieneś się bardziej wysilić. Dodaj do tego automatu wiadomość, w której dziękujesz za zakupy, umieszczasz informację o kontakcie w razie problemów oraz przypisujesz klientowi rabat na kolejne zakupy. Rabat może być w postaci jednorazowego kodu lub, modniejsza opcja na dzień dzisiejszy, czyli możliwość zbierania punktów za każde zakupy, które można wymieniać na rabaty lub nagrody.

Miły gest

Kolejnym krokiem jest doręczenie paczki. Umieszczając w niej coś dodatkowego, czego klient się nie spodziewa, sprawisz mu wielką radość. Dzięki temu na pewno pomyśli o Tobie, gdy będzie potrzebował produktów z Twojej branży.

Newsletter

Jest to kluczowa technika, która zapewnia darmowy marketing. Zrób wszystko, aby zbudować jak największą bazę mailingową. Możesz tego dokonać oferując coś za zapisanie się, np darmowy ebook, zawierający ciekawostki z Twojej branży. Pamiętaj, aby wysyłając maile nie próbować za wszelką cenę sprzedawać. Zniechęcisz klientów. Zamiast tego zaproponuj im ciekawą treść, w której wspomnisz o swoim produkcie. Powracający klient gwarantowany!

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *